להקת המחול הקיבוצית מקיימת בכפר המחול הבינלאומי שבקיבוץ געתון סדנאות מחול מקצועיות וייחודיות בנות יום או מספר ימים. הסדנאות מתאימות לתלמידי מחול בגילאי חטיבת ביניים והחטיבה הגבוהה המגיעים במסגרת מגמת מחול בבתי הספר או לתלמידי סטודיו פרטי למחול.

במסגרת הסדנאות ניתנת לתלמידים הזדמנות ייחודית להיחשף אל “מאחורי הקלעים” של עבודת להקה מקצועית, ללמוד ממקור ראשון על חייו של רקדן מקצועי וכמובן, להכיר את עבודתו ויצירתו של רמי באר, מנהלה האמנותי וכוריאוגרף הבית של להקת המחול הקיבוצית.

התלמידים מתנסים במגוון שיעורים רחב ומאתגר-בלט קלאסי/מודרני, רפרטואר להקת המחול הקיבוצית, אימפרוביזציה ועוד.
הם מוזמנים להחשף לצפות בחזרה פתוחה ואינטימית של עבודת הלהקה ולשוחח עם מנהלי הלהקות והרקדנים.

אנשי המקצוע של הלהקה עומדים גם הם לרשות התלמידים. תלמידים המעוניינים יכולים להיפגש עם פזיותרפיסט הלהקה, שישוחח איתם על טיפול בפציעות אצל ספורטאים, מניעת פציעות, חיזוק השרירים והגוף ועוד. עם תזונאי הלהקה ישוחחו התלמידים על נושא משמעותי מאוד – תזונה נכונה בגיל ההתבגרות לתלמידי מחול העוסקים בפעילות פיזית אינטנסיבית ועל עוד נושאים.


מכתב תודה מרגש המתמצת את מהות פעילותינו בכפר המחול בקיבוץ געתון

“לכל העוסקים במלאכת הקודש בכפר המחול!!

ביקרנו השבוע, מגמת המחול בביה״ס לאמנויות בת״א (כתות ו-ט) בכפר המחול בגעתון ואנחנו עדיין נפעמים מהביקור.

התלמידים חזרו מאושרים ודברו מאוד יפה על הדברים שראו ולמדו. הם התרגשו מההצצה ליומו של רקדן מקצועי, ומהאפשרות לראות ״איך זה קורה באמת״ – גם העבודה היומיומית והסיזיפית וגם קסם היצירה בחזרה הפתוחה על הבמה.

שעורי הטכניקה היו מאתגרים ונתנו לתלמידים עוגנים טכניים חשובים אותם, כולי תקווה, יטמיעו בהמשך שגרת העבודה שלהם. שעורי הרפרטואר לתלמידים הועברו באופן כל כך נעים ומלהיב, שכשחזרנו לביה״ס התלמידים לא מפסיקים לרקוד שוב ושוב את מה שלמדו בתשוקה אדירה.

גם הסרט והשיחה בעקבותיו על חייה וסיפורה היוצא דופן של מייסדת הלהקה יהודית ארנון ז״ל עורר שאלות רבות.

אחד התלמידים הצעירים מכתה ו אמר לי למחרת: ״הרגשתי שאני נמצא במקום היסטורי״. זה משפט מאוד חזק, וריגש אותי שהם הצליחו להבחין – בעזרת התיווך שלכם – שהם נמצאים במקום שהוא לא שרירותי, שבנו אנשים עם חזון בעמל כפיים ושיש סיבה טובה ומשמעותית שעד היום כפר המחול פועל דווקא בגעתון ולא בשום מקום אחר!

המרגש ביותר עבורי הייתה הכנסת האורחים בחזרה של הלהקה הבוגרת עם רמי באר.

התלמידים ישבו מרותקים מהאפשרות להציץ לרגעים הקריטיים שבהם נולדת יצירת מחול.

כל השאלות שהם שואלים את עצמם בזמן צפייה במופעים (״איך עשו את זה?״, ״מאיפה הגיע הרעיון?״, ״זה בטח המון עבודה כדי לבצע את הקטע הזה במדויק״ וכו׳) – קיבלו קצה חוט לתשובה.

ובעיקר, היכולת של הרקדנים ובעיקר של רמי באר להיחשף כך באמצע תהליך, חודש בלבד לפני פרימיירה, שהראש שלו בוודאי נמצא במיליון עניינים אחרים, חשובים ובהולים, ודווקא בתזמון כזה לפתוח לנו את דלת הסטודיו ואף לקחת את הזמן כדי לשוחח עם התלמידים. הוא דיבר ברוחב לב ובנדיבות מעוררת השראה, על חדוות התנועה, על קודש האמנות ועל פלא יצירת המחול. זה היה נפלא ומרגש בצורה יוצאת דופן!!!

תודה גדולה לכולכם!

אתם עושים עבודת קודש בחשיפה הזו לתלמידים בגילאים צעירים אך קריטיים לעתידם המקצועי. ניכר כי אתם שמים דגש על ההיבט החינוכי בעשייה המחולית ויש לכך השפעה רבה והדים רבים גם כשהביקור תם וכל אחד חוזר לביתו ולשגרת יומו.

תבורכו בעשייה, בנועם וביצירה מתמדת!”